2013. április 1., hétfő

Tejszines spenót tojáskrémmel átsütve


A képen látható spenótos finomság a húsvét vasárnapi brunchra készült.

Fagyasztott leveles spenótot olvasztottam fel, úgy negyed kilónyit, kinyomkodtam finoman a levét, dinsztelt zöldhagymakarikákra tettem, sóztam, borsoztam, tettem hozzá pici szerecsendiót, egy duci gerezd fokhagymát és hagytam pirulgatni. (Ami persze nem igaz, mert a spenóttól ez elvárhatatlan, de mindenesetre úgy négy-öt percig rotyogott a saját levében). Majd felöntöttem egy fél pohár tejszínnel és lehúztam a tüzröl. (Ami persze megint nem igaz, mert a kerámia tüzhelyemen nincsenek lángok, de nem tudom okosabban leírni)
Tüzálló kis poharakba (IKEA-s mécsestartók - hihetetlenül olcsó és nagyon praktikus) tettem két-három kanál spenótot, ügyelve arra, hogy a leve is menjen mellé. Majd felvertem két tojást (amiket csak kifújni szabad hetek óta, tekintve a családom határtalan tojásfestö kedvét), tettem hozzá sót, frissen örölt borsot, két púpozott kanál parmezán sajtot és a tejszín másik felét. Ezt a tojásos keveréket egyenlöen elosztottam a spenótos pohárkáim között, majd 180 fokon kb 15 perc alatt halványbarnára sütöttem öket.
(A tepsi egyik felén csücsültek a poharak - 9 darab lett ebböl a mennyiségböl - a másikon pedig a kis levelestészta csomagocskáim, finom fetával töltve, ami mellesleg isteni kíséröje lett a spenótnak! Egyszerre lettek készen.)

Frissen isteni volt, de még este hidegen is ízlett.


Nincsenek megjegyzések: