2013. október 21., hétfő

Karamelles fügetorta

Limaránál találtam az én tortám eredetijét, amit aztán én szépen a magam ízlésére alakítottam és most örömmel adom tovább:

A hozzávalók:

  • 80 g cukor
  • 2 ek. méz
  • 50 g  vaj
  • kb. 15 szem füge / szük fél kiló
  • 3 nagy tojás
  • 80 g  cukor
  • 90 g langyos vaj
  • 5  jókora evőkanál lekvár (sárgabarackot tettem bele)
  • 100 g őrölt dió
  • 100 g fehér tönkölyliszt
  • 1 ek. holland kakaópor
  • 1/2 zacskó sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
A gyümölcstortasütöm aljára csorgattam a mézet, hozzáöntöttem a 80 gr cukrot és rátettem a vajat. Szép lassan elkezdtem melegíteni. Összeolvadás után óvatosan hagytam karamellizálódni. Amikor kellemesen barna volt a keverék és már isteni illata lett, gyorsan félrehúztam és belekarikáztam szorosan a fügeszeleteket. Félretettem.

A tésztához elöször a folyékony hozzávalókat kevertem egybe, majd hozzádtam a többi belevalót is. A tésztát a fügékre simítottam  és az elömelegített sütöben 170 fokon 40 percig sütöttem. Hagytam kicsit kihülni, majd egy nagyobb tálat a tetejére téve, hirtelen mozdulattal kifordítottam. 


Köszönöm Limarának az eredeti receptet!

Nincsenek megjegyzések: