2013. november 20., szerda

Haakons Kager

Megpróbáltam végigbogarászni a netet, hogy valamiféle felvilágosítással szolgáljak Haakon kilétét illetöen. Sajnos sem az angol, sem a német nyelvü infok között nem szerepelt. A dán és norvég oldalakon találtam róla valamit, de a nyelvtudásom hiányossága miatt most csak annyit osztok meg erröl a kekszröl, hogy mennyei!


500gr lisztet elmorzsoltam 375 gr vajjal, hozzáadtam 185 gr cukrot, 1 vaniliáscukrot és egy tojást. Összegyúrás után fél órára betettem a hütöszekrénybe, majd egész vékonyra kinyújtottam, kiszaggattam, egy ujjammal vízcseppet kentem rá és ebbe belenyomkodtam némi mandulaszirmot. 
200 fokon kb 15 percig sütöttem.

Köszönjük Tick-Tack!
Zutaten:
500 gr Mehl, 375 gr Butter, 185 gr Zucker, 1 Vanillezucker, 1 Ei
Zum Bestreuen: geblätterte Mandeln

Zubereitung: aus Mehl, Fett, Zucker, Vanillezucker und Ei einen Mürbteig zubereiten, 30 min klat stellen, ausrollen, ausstechen, in der Mitte die Mandeln leicht andrücken.

Vorgeheizten Backrohr 200 Grad ca. 15 Min 
Danke Tick-Tack!

Nincsenek megjegyzések: