2009. április 10., péntek

Zöld csütörtök / Green Thursday


Zöld csütörtökön spenótot kell enni. Nem esett nehezemre, egyszerüen imádom ! Tegnap az Anyukám féle változat került az asztalra.


Kezdetnek készítek egy kis rántást, jó sok fokhagymával. Beleteszem a mélyhütött passzírozott spenótkockát (500 gr) majd felöntöm annyi tejjel, hogy ellepje. Sózom és folyamatosan kevergetem, hogy le ne égjen. Közben felteszek 3 dl tejet, felforralom és beleteszek egy zsemlét, hogy megszívja magát. A forró tejet a zsömlével a spenóthoz adom és addig fözöm, amig a zsemle el nem tünik. (Na jó, én pl. rajongok a nagyobb darabkákért benne, így nem szoktam nagyon erölködni vele!) A nálunk klasszikus feltét hozzá a bundáskenyér/pofézni, sürü palacsintatésztában megforgatott és olajban kisütött zsemleszelet.

2 megjegyzés:

Csibe írta...

Én is nagyon szeretem a spenótot :))

Zsuzsi írta...

Hetente többször lennék képes spenótot enni. Azt hiszem, a családom mégis tiltakozna... Mici, teszel bele tejet?