2010. március 26., péntek

Iker-kalácsok

Ikrek? Nem csak édestestvérek!

Holnap vendégségbe megyünk reggelire. Ígértem, hogy egy kalácsot viszünk magunkkal. Nos, ha már nekiláttam, a kicsit több, mint fél kiló lisztböl rögtön kettöt készítettem. A figyelmesebbek láthatják, a két kalács ugyan édestestvér, mégis különböznek. Az egyiket négyes, a másikat hármasfonással csináltam.
Íme a hármasfonat:

A recept:
Két dl meleg tejböl négy dkg élesztövel, pici sóval, pici cukorral és egy kanál liszttel kovászt készítek. Ha felfutott, hozzákeverek 3 egész tojást. 50-60 dkg liszthez hozzákeverek 10 dkg cukrot, egy citrom reszelt héját és a tojásos kovászt. Keverés közben két marok megmosott és beáztatott mazsolát is teszek hozzá. Hagyom kelni. Kb fél óra után kettéosztom a tésztát és megfonom. Ùjra hagyom pihenni, vajjal megkenegetem, megszórom durvára tört dióval és barnacukorral, majd 160 fokos sütöben kb 30-35 perc alatt szép barnára sütöm.
Itt látható a négyesfonat:

4 megjegyzés:

Eszter II írta...

Zsuzska, ez nagyon jól néz ki!!! És amúgy is kalácsszezon van, ugyebár, szóval hamarosan elkészül:)

Zsuzsi írta...

Köszi Eszter! Láss neki bátran, tényleg nem nehéz! Nálunk is biztosan lesz még Húsvétra másik! Talán a marcipánost is megcsinálom, a recept már fenn van.

Névtelen írta...

nagyszerű!!! épp jó lesz Húsvétra, köszi a receptet!
"vendégségbe reggelire" - ez nagyon jó:))
zuzu

Zsuzsi írta...

Szia Zuzu!
Örülök, hogy éppen jókor tettem fel, Neked is javaslom, hogy keresd meg a marcipános változatot is, az is nagyon finom lett!
Amúgy a reggeli nagyon jól sikerült, a kalács épp, hogy elég lett!